De eerste ronde van het nieuwe seizoen was gelijk een kraker. Tegen Huissen 2 zijn de wedstrijden de afgelopen seizoenen altijd close met meestal een kleine nederlaag voor RDC. Vast besloten om deze keer het anders te doen, begon RDC sterk met een mooie overwinning van Steven den Hollander. Hij creëerde langzaam problemen bij zijn tegenstander, toen deze ook nog een onnauwkeurigheid begin, was Steven er snel bij om de winst te boeken.

Denise van Dam trof het niet, tegen een geroutineerde tegenstander kwam ze in het middenspel in de problemen, een kleine damwending, was voldoende om haar te laten verliezen. Thomas Wielaard leek lange tijd op weg na een overwinning, helaas wilde zijn tegenstander net niet het laatste foutje maken, waardoor Thomas bleef steken op remise.

Cor van Dusseldorp blijkt al vroeg in het seizoen in vorm, na vorige week zeer ruim het Johan Kromhouttoernooi te winnen, was deze week zijn kwelgeest van vorig seizoen aan de beurt. In een hekstellingspartij kwam Cor in een voordelig middenspel uit, wat zijn tegenstander totaal verkeerd beoordeelde en Cor eigenlijk vrij eenvoudig de overwinning gaf. Richard Kromhout speelde een strakke technische partij, die hij via een grapje in het eindspel leuk wist te winnen. Richard Meijer leek lang aan de leiding te gaan, echter een zeer verrassende hielslag, eerst geven over het hele bord en daarna slaan over het hele bord, bracht Richard een nederlaag.

Eric Hogewoning haalde al heel vroeg in de partij een doorbraak uit met daarna een dam. De dam wist hij in veiligheid te brengen achter zijn eigen linies, al leken de drie schijven die hij voor dit alles geofferd had, wel een hoge prijs. Maar hoe langer er door werd gespeeld hoe voordeliger het begon te lijken voor Eric, zeker toen hij ook nog wat schijven kon terug winnen. Echter wist zijn tegenstander net op tijd nog een remisegaatje te vinden. Arjen de Mooij probeerde ijzer met handen te breken. Dat mislukte volledig en toen hij ook een remisewending over het hoofd zag was zijn lot beslist. Arie Schoneveld had lange tijd weinig problemen, echter in het middenspel leek zijn schijvenverdeling beroerd te gaan uitpakken, maar Arie is niet iemand die snel opgeeft, dus de rug werd gerecht en toen zijn tegenstander een lichte maar verrassende combinatie over het hoofd zag, was Arie er als de kippen bij om de winst binnen te halen. Het slotakkoord was voor Laura Andriessen, in een laveerpartij moest ze op tijd aan de noodrem trekken, maar toen ze dit deed, was de remise een feit. Dit alles maakt dat RDC een mooie 11-9 winst boekt op de nummer 2 van verleden jaar.