Het eerste tiental speelde zaterdag de lastige wedstrijd tegen het tiental van Wageningen gelijk met 10-10. Het tweede tiental won eenvoudig van het tiental in Scheveningen.

Het gelijkspel van het eerste tiental had een beetje een nare nasmaak want er werden nogal wat kansen gemist. Dat Denise van dam verloor van routenier Fred Ivens, daar was nog wel mee te leven. De gemiste mogelijkheden van Steven den Hollander die daarna niet verder kwam dan remise was een teleurstelling.

Ook het verlies van Eric Jan van Reenen, die in een goede positie het verkeerde plan koos, leverde onnodig puntenverlies op. Gelukkig waren Cor van Dusseldorp en Richard Meijer wel goed bij de les, zij wonnen overtuigend hun partij.

Ondanks tijdnood wist ook Eric Hogewoning een mooie overwinning te boeken. Onverwacht was het verlies van Richard Kromhout die geforceerd schijfverlies over het hoofd zag.

Omdat de rest van het team niet verder kwam dan een remise bleef de balans in evenwicht en eindigde de wedstrijd in een gelijkspel.

Het tweede tiental had een relatief gemakkelijke middag tegen Scheveningen. Invaller Pieter Jan Rijken verpulverde zijn tegenstander binnen het uur wat een snelle voorsprong op het scorebord bracht. Het verlies van Marco de Leeuw was wat ongelukkig. Iets te veel tijdsgebruik tegen de gevaarlijke Gerrit Slottje resulteerde in een combinatie naar dam waarna Marco het direct kon opgeven.

Hoewel de meeste spelers van Scheveningen het lang volhielden, ging uiteindelijk het krachtsverschil tellen. Zo wonnen Cees de Leeuw, Cees van den Bosch, Rinus Kromhout en Ge Berbee vrij gemakkelijk hun partij.

De remises van Anton van Dusseldorp, Jack van der Plas en Arie Schoneveld zorgden voor een probleemloze overwinning. Nico Mul won reglementair omdat zijn tegenstander door hartproblemen niet verder kon spelen.

De eindstand kwam daarmee op een 5-15 overwinning voor Rijnsburg.

Vrijdagavond werd er een zogenaamd Georgiev toernooi gespeeld. Het was geen verrassing dat Cor van Dusseldorp dit toernooi overtuigend won.