Een middag van blunders. Het duurde langer om dit te typen dan dat Richard Meijer zijn partij duurde, een blunder van jewelste van zijn tegenstander na 5 zetten, leverde Richard 2 schijvenwinst op en directe opgave van zijn tegenstander. Anderen hadden nog geen zet gedaan, omdat ze koffie waren gaan halen.

Richard Kromhout was de tweede die won. De tegenstander ging doldriest in de aanval en liep vervolgens in een eenvoudige combinatie toen hij even dacht de rust te hebben om normaal op te bouwen. 4-0 voor dat zou makkelijk moeten worden.

Echter niets was minder waar, Rinus Kromhout ging voor de andere spelers in de zaal om onverklaarbare reden naar 27 ipv 28. Met een klein beetje geduld leverde dit de tegenstandster schijfwinst en niet veel later partij winst op.

Hans Tangelder had zich ineens in de nesten gewerkt, wist daar door handig gebruik te maken van combinaties uit te redden, en vergat toen in het eindspel om een schijfje terug te offeren en verloor alsnog. 4-4 en Cor stond wel goed, maar won het ook? Gelukkig voor ons, had Cor het heel secuur uitgerekend en het bleek makkelijk te winnen. Eric Hogewoning had veel tempi gewonnen, maar leek vast te kunnen gaan lopen, met weinig tijd, maar een koel hoofd, speelde hij het rustig naar remise.

Thomas Wielaard kwam in een eindspel terecht 4 om 2. En Thomas klaagt altijd dat hij daar niet goed in is, echter afgelopen zaterdag speelde hij het eindspel toch knap naar winst.

Dat Arie Schoneveld nog remise wist te halen, daar snapt nu nog niemand iets van. Het moet de vermoeidheid van de tegenstander zijn geweest, want op de eennalaatste zet kon de tegenstander nog eenvoudig winnen. Gelukkig voor ons deed de tegenstander dat niet en haalde Arie nog een puntje. Een ruime 10-6 overwinning, maar geen wedstrijd waar velen met een trots gevoel op terug kijken. Maar we staan tweede dus zijn nog in de running voor promotie, na afgelopen jaar tegen degradatie gestreden te hebben, is dit ook wel weer eens fijn.

Daarnaast nog 3 spelers in de running voor de topscorerstitel. Thomas zolang je eerste blijft staan, mag jij bepalen welke auto we naar uit wedstrijden gaan!