Een spannende wedstrijd afgelopen vrijdag. Ons provinciale derde team maakte voor het eerst haar opwachting deze competitie. Een jeugdteam met onze beste jeugdspelers gaat het opnemen in deze competitie voor senioren. Reeuwijk speelt al jaren met een jeugdteam in deze klasse en heeft sinds dit seizoen de luxe om dat met een meisjes en jongens team te doen.

Wij mochten afgelopen vrijdag tegen het meisjes team. Bas van Duijn speelde tegen ons oud-lid Reinate Berk-Sneijders, die in het verleden vele successen mede op haar naam heeft geschreven, gestopt, maar nu samen met haar dochter de draad weer opgepakt. Helaas voor Bas was Reinate nog net een beetje te goed. Viviënne Meijer bracht ons helemaal terug in de wedstrijd met een goede overwinning op bord 1. Een partij waar ze strategie en tactiek hand in hand liet gaan, bracht haar de winst.

Daarna was het de beurt aan Victor Janson, hij kwam een schijf voor, maar kon uiteindelijk niet verhinderen dat zijn tegenstandster een doorbraak naar dam behaalde. Dapper streed hij door en puur op wilskracht, wist hij de partij nog te winnen. Dat was ook hard nodig, want Mark Noort stond al lange tijd heel slecht en toen van overmaat hij ook nog in een kleine doorbraakcombinatie liep was het pleit bij hem helemaal beslecht.

Alles bij elkaar een nette 4-4 tegen een van de favoriete in deze klasse.