Op je verjaardag alles krijgen wat je wilt. Afgelopen vrijdag werd Carlien 7, veel cadeautjes had ze gehad, een partijtje 's middags en dan 's avonds nog dammen, wat wil je nog meer? Trakteren met lekkere koeken, daarmee maak je iedereen blij. De wedstrijd tegen Amélie die al 8 is, werd de langste van de avond bij de jeugd. De ouders van beiden konden het nauwelijks geloven, maar tot 21.15 werd er fel gestreden, uiteindelijk wist Amélie te winnen.

Charlotte aanstaande zondag jarig en trakteerde ook vanwege haar aankomende verjaardag, speelde een hele sterkte partij tegen Floris, die tot nu toe alles had gewonnen. Maar tegen Charlotte wist hij het niet bol te werken. Charlotte nam een doorbraak, haalde dam, won heel veel schijven en uiteindelijk de partij. Dus dat is nog beter op je verjaardag winnen van een sterke tegenstander.

Hans en Bas de oudste jeugd in de jeugdcompetitie speelde een bijna volwassen partij tegen elkaar. Bas haalde het eerste zetje uit, maar Hans vocht dapper terug kwam nog een heel eind, maar Bas wist het toch af te maken.

Victor en Mark zijn ook nog jeugd, maar al zo goed dat ze bij de senioren mee mogen spelen, vrijdagavond stond echter hun onderlinge wedstrijd op het programma. Na een spannende partij wist Mark te winnen. Bij het analyseren na afloop bleek hoeveel zij nu allebei al zien, indrukwekkend. Rune kwam in zijn partij tegen Alexander onder druk te staan en bezweek.

Teun de Kluijver probeerde tegen Daniël met de rode zee tactiek, een remise te behalen. Als een volleerde Mozes hield Daniël zich aan zijn plan en maakte het gedecideerd af. Richard Meijer had opvallend weinig moeite met Eric van 't Hof en kon al binnen 20 zetten de winst bijschrijven. In de strijd tussen de jeugdtrainers Richard Kromhout en Marco de Leeuw, maakte de eerste een enorme blunder in de opening, ondanks dat wist Richard nog wel in het eindspel te komen, maar dat maakte Marco gedecideerd af.

Je kunt dus geen week missen in onze onderlinge, al is het maar dat je kans hebt dat er dubbel getrakteerd wordt.