Wie herinnert er niet de eerste keer. Afgelopen vrijdag startte de jeugdcompetitie. Voor Charlotte, Carlien en Amelie was dit de eerste keer dat zij na 20:00 mochten mee spelen. De eerste keer een wedstrijd van 50 minuten en 10 seconde per zet. De eerste keer noteren, gelukkig hadden ze bij de jeugdtraining om 19:00 dit nog getraind in hun nieuwe trainingsboek. De resultaten vielen onze jonge meiden nog niet helemaal mee.

Charlotte wist als enige van de drie een remise te behalen, maar leek lange tijd, op weg naar winst tegen Jelle. Carlien moest tegen een van de grote favoriete in de jeugdcompetitie Hans en ondanks goed spel, wist zij geen resultaat te halen.

Amelie speelde een erg goede partij tegen Floris. Game on applet via de hyperlink kom je bij de partij. Door te noteren kunnen we de partijen naspelen. Helaas heeft Amelie in de partij op zet 24 niet de meerslag genomen, maar de enkel slag 36x27. De techniek staat onreglementaire zetten helaas niet toe. Voor wie nog ouderwets met een bord partijen naspeelt, hier de notatie. Er is erg goed genoteerd, want ik kon de partij gewoon tot eind toe na spelen!

Ook Bas en Corné speelde een interessante partij. Bas bleek nog de sterkste, maar bij analyse bleek dat Corné een prachtige 4 geven 5 slaan had kunnen uithalen, dan was de uitslag waarschijnlijk heel anders geweest. De wedstrijden zelf zijn natuurlijk al heel leuk, maar het later nog kunnen naspelen en kijken wat er nog beter kon of ook mogelijk was geweest, is misschien wel het allerleukste van dammen.

Voor wie geïnteresseerd is in de stand kijk op Toernooibase. Daar zullen de uitslagen bijgehouden worden. Het zou leuk zijn, als we geregeld nog wat meer partijen, kunnen invoeren. Iedere dammer kan zelf een account aanvragen op toernooibase om partijen in te voeren.