Al meer dan 30 jaar organiseert de Rijnsburgse DamClub als een van de weinige verenigingen in Nederland een wekelijks zomerdamtoernooi. Al jarenlang worden de prijzen verzorgt door een lokale sponsor. Verheugd is het bestuur dan ook dat het dit jaar ook weer is gelukt om een sponsor te vinden. Tuincentrum De Mooij is

bereid gevonden om te zorgen voor een goed gevulde prijzenpot. En dat dat aanspreekt, bleek wel met maar liefst 19 aanwezige spelers en daarnaast was er nog een handvol spelers die wel mee gaan doen deze zomer, maar afgelopen vrijdag verhinderd waren. Vanuit de hele regio (o.a. Roelofarendsveen, Noordwijk, Katwijk, Leiden, Leiderdorp, Pijnacker en Poeldijk) kwamen de deelnemers. Altijd leuk als zoveel mensen het zomertoernooi bezoeken. Daarnaast waren ook een groot aantal van onze plaatselijke jeugdleden vertegenwoordigd, waaronder EK/WK-gangster Viviënne Meijer. Maar ook gebroeders Victor en Floris Janson, Mark Noort en Rune Varkevisser. Zo blijkt maar weer, dammen is voor iedereen. Erelid Arie Schoneveld mocht het zomerdamtoernooi officieel openen door de eerste zet te doen aan het bord van Viviënne Meijer en Daniël Boom. In dit toernooi kan iedereen tegen iedereen spelen en de loting wees uit dat de jeugdleden deze avond tegen de zeer ervaren seniorleden speelden. Voor de jeugdleden werd het dan ook een pittige avond. De sfeer was heel erg goed en de tegenstander hielpen de jeugdspelers dan ook door ze zowel tijdens als na afloop van de partij van tips en trucs te voorzien die ze een volgende keer kunnen toepassen in een partij. Maar ook bij een aantal andere partijen kwam er vuurwerk op het bord en zo beloofd het een mooie damzomer te worden. Het toernooi duurt tot eind augustus en is zo opgezet dat het ook voor mensen die een paar keer afwezig zijn vanwege bijv. vakantie leuk is om mee te doen.