Afgelopen seizoen werd er gestart met een nieuwe opzet van de onderlinge competitie voor de gevorderde jeugdleden. Na de jeugdavond op vrijdagavond tot 20:00 uur speelden de jeugdleden tegen elkaar een aparte competitie, maar hun damborden stonden wel gewoon tussen de

van de seniorleden die ook wedstrijden speelden, bijv. voor de onderlinge, maar ook regelmatig voor de provinciale competitie. Op deze manier kan een ieder op zijn/haar niveau eigen niveau spelen en ondertussen de sfeer van de clubavond proeven en meemaken. Het hele seizoen bleek dit een groot succes. En een aantal jeugdleden zoals Mark Noort en Rune Varkevisser hebben enorme stappen gezet, zodat ze in de tweede helft van het seizoen gedegen tegenstanders werden voor de ‘oude rotten’ en de tweede seizoenshelft mee hebben gespeeld tegen seniorleden. En daar een aantal knappe prestaties hebben neergezet. Zo wist Mark remise te spelen tegen eerste speler Arie Schoneveld. Afgelopen vrijdag tijdens de jaarlijkse ALV was de prijsuitreiking van beide competities. De medailles gingen naar Mark Noort, Rune Varkevisser, Viviënne Meijer, Jilles Dolle en Victor Janson. Viviënne wist zelf 2 medailles te winnen. En op zaterdag kwam daar nog een medaille bij tijdens het meisjestoernooi in Lunteren georganiseerd door Droomdamster. En wat was dat top georganiseerd. Het liep als een geoliede machine tussen de middag was er een geheel verzorgde lunch voor speelsters en begeleiders, volop drinken en aan het einde van de lange warme dag werd iedereen voorzien van een ijsje.

Lijkt het je leuk om ook te leren dammen. Kom dan op vrijdagavond om 19:00 uur langs in de Wilhelminaschool in Rijnsburg. De jeugdavond gaat door tot 7 juli. Het jeugdseizoen zal op 25 augustus openen met een speciale activiteit. Denksportdocent Ester van Muijen zal  dan een damclinic voor zowel de kinderen als voor de ouders. Maar ook andere geïnteresseerden (beginnende of huis-)dammers zijn van harte welkom. Ester is een professionele damtrainer, die zeer veel ervaring heeft met het geven van trainingen en demonstraties. Zo verzorgt zij bijvoorbeeld regelmatig bij NK’s live analyses, geeft ze veel trainingen aan allerlei niveau’s en is zij de nationale trainster van alle talentvolle meiden in Nederland en teamchef bij EK's en WK's.