Afgelopen vrijdagavond 16 juni, was geen normale avond voor de jeugd dammers van RDC. We gingen met zijn allen dammen in IJmuiden. De jeugdteams RDC 1 en RDC 2 speelde de finale ronde van de jeugdcompetitie Noord- Zuid Holland. Daarnaast waren er 5 jeugdleden mee die speelden in het daarnaast georganiseerde toernooi.

Voor iedereen was het een hele belevenis. RDC 1 waar Victor Janson vanwege goede prestaties eerder dit seizoen Thomas van der Haak verving, had een zware avond. Met twee keer een nipte nederlaag en een gelijkspel werden ze vierde in de totale rangschikking. SNA uit Heerhugowaard wist deze editie winnend af te sluiten. Maar het lag allemaal dit bij elkaar, want twee minuten voor het einde leek het in de laatste ronde dat Mark Noort, de tot onbetwiste bord 1 dit seizoen uitgegroeide jeugdspeler, de winst voor handen had en dan zou RDC 1 winnen en tweede worden. Helaas sloeg onder tijdsdruk het noodlot toe en verloor Mark, waardoor een kleine overwinning, veranderde in een kleine nederlaag en SNA van plek 3 naar plek 1 wist door te stoten.

Rune Varkevisser bekroonde een sterk seizoen met een prachtige individuele score afgelopen vrijdag van 5 uit 3!

Het tweede team bestaande uit Thomas, Jilles Dolle en Lucas van 't Hof, waren niet helemaal scherp en wisten zodoende, geen potten te breken, maar een 10e plek werd hun deel. Al hadden de jongens bij de afscheidswedstrijd van Thomas het wel erg naar hun zin.

In het open individuele toernooi wist Floris Janson een hele nette derde plek te bemachtigen. Met geconcentreerd en gefocust spel verloor hij geen enkele wedstrijd! Voor Jelle, Quinn, Kylian en Amelie die alle vier pas dit jaar lid zijn geworden was het een eerste kennismaking met dammers van buiten RDC. De resultaten waren niet altijd wat ze ervan hadden verwacht, maar met een ijsje tussendoor en een medaille op het einde voor alle deelnemers, was het uiteindelijk toch een groot succes.

Vanaf hier nog een dankwoord voor damclub IJmuiden die alles goed had georganiseerd en met de belofte dat we van het najaar weer een nieuwe jeugdcompetitie gaan starten, kunnen we ons langzaam op gaan maken voor de lange zomervakantie, maar gelukkig nog 3 weekjes lekker dammen op de club.