De tweede ronde speelde enkel het tweede team van RDC een wedstrijd. Deze keer tegen het tweede team van Reeuwijk waarvan het eerste de vorige wedstrijd groots van had gewonnen. Maar Reeuwijk 2 was stuk beter dan de uitslag de vorige keer deed vermoedde en dat bleek ook wel in deze wedstrijd.

Bas van Duijn had het zwaar vandaag en verloor al snel in de eerste ronde. Gelukkig zette Victor Janson ons snel weer op gelijke hoogte. Viviënne Meijer had het betere van het spel, in het eindspel balanceerde het lange tijd tussen net winnen of remise, helaas voor ons wist de tegenstander net de remise te vinden.

De tweede ronde ging het al snel mis bij zowel Bas als Victor en stonden we op een 4-0 achterstand. Ook bij Viviënne liep het totaal niet, remise leek daar het maximaal haalbare, maar met een ultieme inspanning wist Viviënne haar nadelige stand om te zetten in een voordelig eindspel en wist dat zelfs nog te winnen. Met een 5-7 achterstand was er nog van alles mogelijk in de laatste ronde.

Bas zette de laatste ronde echt zijn schouders eronder en lange tijd ging het ook heel goed, helaas werd een klein foutje hem toch nog fataal. Viviënne had zich helemaal leeg geknokt in de vorige ronde en moest dat deze ronde beknopen met een nederlaag. Gelukkig wist Victor de eer te redden, door gedecideerd te winnen. Alles bij elkaar een terechte overwinning voor Reeuwijk 2, maar de onzen hebben gevochten als leeuwen.

In de onderlinge lieten Jilles en Lucas zien dat zij echt steeds beter worden, in een hele lange partij, die bijna 2 uur duurde, wist Jilles langzaam, maar zeker zijn voordeel uit te bouwen en tot een prachtige overwinning te komen. De nieuwelingen in de onderlinge jeugdcompetitie Thije en Floris maakten er een spannende pot van, waarbij uiteindelijk Thije als overwinnaar uit de bus kwam.

De jongens van het eerste team, Rune en Mark lieten in hun partijen tegen gerenommeerde senior leden zien dat ze echt een factor zijn om rekening mee te houden. Rune demonstreerde op geweldige wijze zijn rekenkracht, helaas bleek het eind nog net te moeilijk, maar een verdienstelijke remise was zijn deel. Mark had lange tijd in zijn partij het betere van het spel, in het late middenspel, mede onder tijdnood, maakte hij een foute keuze, hij zag wel waar zijn tegenstander kansen ging verkrijgen, maar durfde de meest logische voortzetting niet aan wegens combinatie dreigingen, helaas koos hij daarom voor een andere voortzetting, waardoor zijn tegenstander ineens wel echt een kans kreeg. Deze werd gedecideerd gespeeld en ondanks echt een goede partij, moest Mark in het stof bijten.