Afgelopen zaterdag mochten we weer, ronde 3 tegen Gooi & Eemland. U mist natuurlijk het verslag van ronde 2. Helaas had uw verslaggever de dag na de wedstrijd even een klein griepje te pakken, dus is dat verslag erbij in geschoten. Een korte samenvatting van ronde 2 tegen Den Haag uit, luidt: gemiste kansen en verloren met 9-11.

Maar nieuwe ronde, nieuwe kansen. Helaas gold dat niet voor Arno Kooloos, tegen een Oekraniƫr waar ze zich dit jaar mee versterkt hebben, liep het finaal mis. Zo'n oorlog is ook nergens goed voor! Gelukkig counterde Richard Meijer binnen no-time deze achterstand met een strak gespeelde technische partij, waarbij hij zijn tegenstander overliep. Zijn tegenstander kon in een 10 om 10 enkel nog maar opgeven en deed dat dan ook maar. Net als tegen Den haag, leken de resterende borden allemaal minimaal gelijkwaardig tot beter te staan voor ons.

Echter een kleine onoplettendheid en het slaat zo om. Dat gebeurde Richard Kromhout, die dacht dat hij een voordeeltje had, en dat zijn tegenstander enkel een 2 om 2 terug had. Dat dacht zijn tegenstander ook, totdat hij de tweede zet moest doen van de 2 om 2, ze hand even terughaalde en zag dat er een verrassende maar eenvoudige dam in zat. Tot overmaat van ramp was het eindspelletje daarna ook nog wel bijna direct uit.

Weer een achterstand, Thomas Wielaard probeerde het wel uit alle macht, maar met wederzijds een doorbraak werd er tot remise besloten, misschien dat een offertje op de laatste zet en dan damhalen nog een kleine kans had gegeven, maar ook dat lijk remise. Gelukkig verging het Jan van der Star een stuk beter. Ook hij overrompelde zijn tegenstander en voerde dit gedecideerd naar winst.

Casper Vroegop leek lange tijd goed te staan, heeft zelfs een kleine doorbraak combinatie gemist, maar had op het eind ook pardoes kunnen verliezen, gelukkig zag zijn tegenstander ook niet alles en werd het remise. Rinus Kromhout stond de hele partij wel wat onder druk, nu blijkt zijn tegenstander in een 7 om 7 een winnende forcing van enkele zetten te hebben kunnen uitvoeren, maar nadat dit gemist was, was het al snel remise.

Onze topscorer zat nog, Arie Schoneveld leek lange tijd op weg naar winst, had dit ook makkelijk kunnen verzilveren, maar koos voor een andere variant die er ook goed uit zag, echter werd verrast door een offer en moest toen nog even vechten voor remise. Dat lukte natuurlijk. Met nog steeds een gelijke stand en Cor van Dusseldorp nog achter de borden zou dit toch wel goed komen. Maar ondanks dat Cor drie schijven voor wist te komen, wist hij niet te winnen.

Marco de Leeuw zette behoorlijk agressief de partij op en bleef de hele partij lekker agressief bezig, ondanks dat zijn tegenstander een paar keer behoorlijk aan de noodrem moest trekken en er hier en daar een schijf geofferd werd, kwam de winst niet op het bord. Dus ook deze partij werd remise en daarmee de gehele wedstrijd. Ondanks dat we op meer hadden gehoopt en dat waarschijnlijk ook wel had gemoeten, hebben we ons eerste wedstrijdpunt binnen en staan we niet meer laatste. Op naar betere tijden!