Nooit stoppen met probeern

Luster goed naorjoezölf
Kiek joezölf 's an
Tot hier an toe is 't joe al lukt ja
't Zit ja diep in ons
't Heurt bij ons bestaon
Kiek's 's dan
Zie ons weer 's gaon

Daniël Lohues

Soms moet er een rondeverslag gemaakt worden en soms heeft je team gewoon een peptalk nodig. Vandaag was het zo’n dag. Na de oorwassingen in de eerste drie ronden zaten de matadoren van RDC 1 als zielige musjes achter het bord in de uiterst belangrijjke wedstrijd tegen CTD Arnhem.

Toch verdient de wedstrijd nog wel een paar zinnetjes, als is het maar om de prestatie van de tegenstander eer aan te doen.

Troesoe, zoals ik hen in gedachten nog steeds noem, kwam vandaag geen enkel moment in de problemen. Aan het begin van het seizoen hadden we natuurlijk het plan om tegen de onderste ploegen ons beste beentje voor te zetten. Cor wint en de rest speelt remise, dat was het devies.

De koots, Cor van Dusseldorp had er zelfs een tactische opstelling tegenaan gegooid. Cor, Richard K en Arjen op de onderste vier borden. Daar moet toch in ieder geval een overwinning uit komen. Nou, niets van dat alles, Cor moest een dam toe laten, Richard K kwam weer eens een schijf achter en ook Arjen moest met kunst en vliegwerk remise maken. Goed, Cor en Richard prutsten ook wel een puntje, maar het was niet genoeg om de nederlagen van Pieter-Jan, Eric en Arie goed te maken.

Lichtpuntje was de overwinning van Thomas Wielaard, de eerste van RDC in de Ereklasse (HOERA!!!). In het late middenspel was het nog wel even bal. Leo Aliar had de mogelijkheid om met een Coup Raphael remise te maken, maar ging (mijns inziens onterecht) net als Thomas voor de overwinning. Niet veel later kreeg hij natuurlijk het deksel op het lid.

Maar, zoals gezegd, een peptalk. Spelers van RDC 1, luistert het nummer uit de inleiding! Voor de volgende wedstrijd is het huiswerk: ga weer terug naar de euforie van de promotiewedstrijd tegen DES Lunteren. Toen konden we de wereld aan! Tuurlijk, we hebben nu vier wedstrijden zitten kloten, maar we weten dat we het kunnen!

De volgende wedstrijd spelen we tegen de tukkers uit Westerhaar. We hebben een speler met recente inside information, en natuurlijk good old Wim Bremmer (een grote jongen in Westerhaar). Goed, het is een team dat normaal gesproken in het bovenste rijtje eindigt, maar als zij van Hijken kunnen winnen, dan kunnen wij hen pakken.

Bedenk je, er staat nog 4 teams op 0 punten. We hoeven er slecht twee voorbij te gaan, en dan kunnen we ons in de nacompetitie gewoon weer handhaven. Thomas wint en de rest speelt remise!

Alles zal uuteindelijk
Zich pas tegen ons keern
As wij stoppen met probeern