Afgelopen vrijdag hield de Rijnsburgse DamClub haar jaarlijkse ledenvergadering. Dit was niet alleen een bijzondere vergadering vanwege het feit dat het de 80e was, ook werden de twee kampioenschappen in de externe competitie gevierd. Maar de avond stond met name in het teken van het lidmaatschap van 2 trouwe leden. De broers Jac en Gert van Delft zijn dit jaar 60 jaar lid van de club.

En dat werd gevierd. Namens de Koninklijke Nederlandse DamBond reikte voorziter Rinus Kromhout aan beide heren een oorkonde uit.

Jac en Gert van Delft behoren niet tot de topspelers van onze club, maar ze komen voor de sociale contacten en de gezelligheid op onze clubavonden. Naast het dammen wordt er volop over van alles en nog wat gesproken met elkaar. Vrijdagavond is een gezellig avondje uit, waarbij voor Gert en Jac winnen niet het belangrijkste is. Zo horen wij Gert regelmatig zeggen, “winst of verlies ik lig er niet wakker van”. Dat is typerend voor onze clubavonden. Het gaat niet alleen om het winnen, gezelligheid staat op de clubavond voorop.