Op 1 maart jl. was het precies 80 jaar geleden dat de Rijnsburgse DamClub (RDC) werd opgericht. Dit heugelijk feit vierde de club op vrijdag 27 maart jl. met een simultaan tegen vice-wereldkampioen Jean Marc Ndjofang uit Kameroen. Ndjofang is geen onbekende voor de Rijnsburgse DamClub.

Zo is hij een trouwe deelnemer van ons jaarlijkse Johan Kromhout toernooi in september. Hij wist dit toernooi zelfs al 6 keer te winnen.

Simultaan Jean Marc Ndjofang

23 RDC-ers namen het op tegen Jean Marc Ndjofang . Het was een avond vol strijd. Er waren spelers die al snel de handdoek in de ring moesten werpen, maar ook dammers die een goede partij tegen deze sterke speler wisten te spelen. Er waren leden die een prachtige combinatie zagen, maar bij het uitvoeren daarvan tot de conclusie kwamen dat het allemaal niet klopte en zo konden de schijven ook hier opgeruimd worden.

De meeste RDC-ers ging zonder punten naar huis, maar een aantal topspelers van RDC wisten Jean Marc wel punten afhandig te maken. Uiteindelijk wisten Cor van Dusseldorp en Richard Meijer remise te spelen. Richard Kromhout, Arjen de Mooij en Marco de Leeuw wonnen hun partij. De meest opvallende overwinning was die van jeugdspeler Marco de Leeuw. Marco kwam al vroeg in de partij een schijf voor en gaf dit voordeel niet meer uit handen. Voor de volledigheid staan alle uitslagen op toernooibase.

Naast de wedstrijden was er volop gelegenheid voor gezelligheid, bijpraten en verhalen delen over vroeger. Naast deze simultaan zal het 80-jarige jubileum later dit jaar nog worden gevierd met een dagje uit voor alle leden.