Het is zondagmiddag half drie. Net twee uur door half lege winkels opzoek geweest naar eieren en blikjes tomatenpuree, kopen wij elke zondag, maar nu nergens meer te krijgen. Het is bijna lachwekkend, mensen die klagen over dat anderen al het wc papier meenemen en zelf met 2 pakken in hun hand staan. Gelukkig hebben wij een bidet thuis.

Afgelopen week is de wekelijkse clubavond voor de komende weken afgelast. Aangezien ik altijd al thuis werk is dat naast boodschappen doen op zondag zo’n beetje het enige geplande wekelijkse wat mij van mijn erf doet komen. Het ontbreken van de clubavond op vrijdag gooit daarom op een of andere manier mijn hele systeem door de war. Natuurlijk zijn er online mogelijkheden.

Op toernooibase partijen naspelen en becommentariëren, maar ja als men partijen van de onderbond van een paar jaar geleden aan het naspelen is, wordt het toch tijd om ermee te stoppen. Gelukkig ook wel wat pareltjes uit het verleden gezien. De partij Andreiko – Bronstering kan ik warm aanbevelen.

Daarnaast even zelf gedamd op Playok.com maar partijen zonder 2s erbij per zet zijn voor mij nauwelijks te doen. Heb niet meer de snelheid van de jeugd. Het niveauverschil is daarnaast vaak groot, wat het ook niet echt leuk maakt. Als laatste toch nog maar even het damforum gecheckt en dan vooral de rubriek “In Memoriam”. De clubavond staat er gelukkig nog niet tussen. Ook nog geen Corona dode onder de dammers gelukkig.

Over een uur zal wel bekend worden dat alle scholen en alle niet essentiële voorzieningen zullen sluiten en worden we opgeroepen om enkel in noodgevallen het huis uit te gaan. Gelukkig heb ik nog wat meters overdekte tuin, ook voor de kinderen fijn. Moet er niet aandenken nu driehoog achter te wonen in een flatje van 10 m2.

Het tv aanbod van de afgelopen dagen te hebben mogen aanschouwen en voor de zesde keer netflix te hebben doorgebladerd, verwacht ik dat velen net als ik zich aan het vervelen zijn. Dus het dambord afgestoft, de schijven verzameld, was toch nog bijna compleet, en maar een beetje gaan dammen tegen de kids. Ze hebben er grote schik in en zelfs mama blijkt haar telefoon even weg te leggen om enkele potjes te spelen.

Gelukkig heeft de damclub het afgelopen jaar de DamZ! DamSets in omloop gebracht dus hebben velen huishoudens er nu een. Mocht er nu toch nog geen dambord of DamZ! DamSets in huis zijn, de damclub heeft nog een redelijke voorraad DamZ! DamSets. Dus mocht u de komende tijd de verveling wat willen doden en wilt u een DamZ! DamSets bestellen dan kan dat zeker. Mocht het dammen bevallen dan is iedereen van harte welkom op onze vereniging zodra deze weer de wekelijkse clubavond mag houden. Jeugd elke vrijdag om 19.00 en volwassen mannen en vrouwen elke vrijdag om 20.00. Loop gerust eens langs en maak, zodra dat mag, kennis met onze gezellige vereniging. Eerst meer lezen kan hier tevens staat daar ook een link naar een youtube filmpje met de spelregels.