Vlak voor de herstvakantie heeft het damteam van de Julianaschool (groep 6) het schooldamtoernooi in Katwijk gewonnen. Vanwege deze knappe prestatie besloot de Rijnsburgse DamClub om het team en de school in het zonnetje te zetten. Afgelopen donderdag kregen de vijf spelers een DamZ! DamSet (een magnetisch dambord speciaal ontwikkeld voor kinderen van 6 – 12 jaar). Daarnaast heeft de Rijnsburgse DamClub de Julianaschool ook nog eens drie DamZ! DamSets cadeau gedaan. Deze damborden zullen gebruikt gaan worden in groep 5, 6 en 7. In maart 2019 zal het schooldamteam van de Julianaschool meedoen met het provinciale schooldamtoernooi. Het duur nog even, maar alvast veel succes gewenst.

Goed voor de ontwikkeling
Dammen goed is voor de ontwikkeling van kinderen. Het komt de ontwikkeling van de kinderen op verschillende manieren ten goede. "Rekenen, inzicht, verbeeldingskracht, concentratie, omgaan met winst en verlies en samenspelen, dat zijn allemaal kwaliteiten die kinderen bij het dammen trainen en nodig hebben. Natuurlijk is het ook belangrijk dat kinderen zich met 'fysieke sporten' bezighouden voor hun fitheid, maar dammen is juist heel goed voor de mentale fitheid en volgens wetenschappelijk onderzoek verbeterd dammen de schoolprestaties, omdat een kind zich beter leert concentreren.

Kennis maken?
Elke vrijdagavond van 19:00 - 20:00 kun jij de de Rijnsburgse DamClub komen dammen. Je krijgt dan training, maar natuurlijk gaan we ook lekker veel potjes spelen. Vaak sluiten we de avond af met een wedstrijd de jongens tegen de meisjes. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Richard Kromhout, de jeugdcoördinator van de Rijnsburgse DamClub Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Of loop gewoon gezellig een keer binnen op vrijdagavond!

Meer informatie
Meer informatie over de de Rijnsburgse Damclub vind je op www.damclubrdc.nl. Kinderen die alvast willen oefenen met dammen op de tablet of computer dammen, kunnen ook kijken op www.damz.nl.