Traditiegetrouw organiseert de Rijnsburgse damclub op de eerste avond van het nieuwe jaar haar nieuwjaarstoernooi. Afgelopen vrijdag werd er voor het eerst gespeeld in de nieuwe speelzaal in de Wilhelminaschool. Het werd een zeer geslaagde avond, waarbij er maar liefst 28 spelers waren,

die in vier teams speelden.
Naast het dammen was er ook volop gelegenheid voor gezelligheid en een kletspraatje. Extra leuk was het omdat er naast leden ook een aantal oud-leden en niet-leden deze avond meededen. Er werd dus behoorlijk wat met elkaar gesproken tijdens de partijen en dat pakte qua resultaat niet voor iedereen even goed uit.
Het team genaamd ‘Steven en de rest’, met als kopman Cor van Dusseldorp bleek uiteindelijk het beste de gezelligheid en het dammen te kunnen combineren en wist de avond de meeste punten te halen. Naast de gevestigde RDC-ers liet ook oud-lid Jasper Verhoef zien dat hij het dammen nog niet verleerd is. Team ‘De Jackies en Vicky’, met oud-lid Vicky Andriessen, volgde op 3 bordpunten achter de nummer 1. De ‘Frenomenen’, met als aanvoerder ereklassespeler Frerik Andriessen en op het tweede bord niet-lid Gerben van Steenbergen kwamen net 1 bordpunt te kort om de tweede plaats te bezetten en werden 3e. Het ‘Gelegenheidsteam’  werd vierde, maar het moge duidelijk zijn dat dit team eigenlijk alleen kwam voor de sociale contacten en dan ook dik tevreden was met hun vierde plaats.

Eindstand    WP    BP
 1.  Team Steven en de rest  5  -  24