De tiende ronde had een mooi affiche, tegen Micone uit Tilburg, kon de kracht van dit RDC weer eens volledig getest worden. Micone wat meestal net boven RDC eindigt is echt een angstgegner van RDC, al is het inmiddels wat jaren geleden de pijnlijk 18-2 uitslag die we ooit tegen kregen ligt bij allen nog in het geheugen gegrift. Afgelopen zaterdag zou het anders gaan.

Richard Kromhout veegde zijn tegenstander van het bord, achteraf zei zijn tegenstander dat bij zet 17 het eigenlijk al afgelopen was. Steven den Hollander speelde een theoretische Keller opening. Volgens de geleerden mistte hij de beste voortzetting, maar echt in gevaar kwam hij niet en remise was het logische resultaat. Thomas Wielaard verraste zijn tegenstander met een grappig dammetje. Helaas kon Thomas het daarna niet afmaken, maar met remise was hij ook tevreden. Arie Schoneveld stond de gehele partij onder druk, maar met zijn kenmerkende stijl wist hij toch remise binnen te halen.

Toen gingen alle remmen los. Richard Meijer nam als een volleerde judoka de aanval van zijn tegenstander over en scoorde een ippon. Arjen de Mooij liet weer eens zien dat hij de creatiefste speler is van RDC, met een prachtige vastloop variant die altijd resulteerde in een kleine combinatie voor hem, liet hij zijn tegenstander in het stof bijten. Bij Cor van Dusseldorp was het lang onduidelijk wie er echt goed stond, toen de stand vereenvoudigd werd, kwam Cor zijn strategie helemaal uit en was de winst binnen.

Eric Hogewoning kwam via een rustige partij in een nadelig eindspel, door op tijd te offeren werd de remise veilig gesteld. Denise van Dam heeft niet haar seizoen, na een mislukte opening, moest ze hard vechten, dat leek goed te gaan, maar in het eindspel raakte ze helaas alsnog het spoor bijster en verloor dan ook nog. Laura Andriessen nam tegen haar gewoonte in de aanval. Ondanks dat ze wat in het nadeel kwam, twijfelde ze geen moment dat het remise zou worden en dat bleek terecht.

Alles bij elkaar een grote overwinning met 13-7 en is de derde plaats bijna veilig gesteld. Volgende wedstrijd tegen nummer 4 Dordrecht kunnen we ons mooie seizoen in stijl afsluiten.