Afgelopen vrijdag begon het provinciale team aan de laatste wedstrijd van het jaar in de wetenschap dat concurrent Den Haag eerder in de week een belangrijk punt had laten liggen. Met een overwinning zou het team de eerste plaats in de provinciale hoofdklasse overnemen.

Tegenstander Hofstad Dammers hadden slechts één keer verloren, en ook nog met het kleinst mogelijke verschil. De Rijnsburgers hadden zich dus voorbereid op een lastige avond. Of het door die goede voorbereiding kwam of omdat de tegenstander niet optimaal speelde was na afloop niet duidelijk. Wat wel duidelijk was, was de eindstand, een klinkende 12-0 overwinning.

Thomas Wielaard opende de score. Zijn tegenstander zag er heil in om zo veel mogelijk schijven af te ruilen. Hij vergat daarbij zijn verdediging op orde te houden. Met een man meer situatie op rechts brak Thomas vlotjes door naar dam, voldoende voor de winst. Steven den Hollander was helemaal in zijn element tegen de topscorer van de competitie. Een ingewikkelde stand kwam op het bord, en al snel bleek dat Steven het allemaal veel beter had gezien. Met het bord vol schijven capituleerde zijn tegenstander.

De derde overwinning kwam op naam van Cor van Dusseldorp. Zijn tegenstander overleefde de opening en na enkele ruilen leek een eenvoudige positie op het bord te komen. De Hagenees bezondigde zich echter een verschillende kleine opbouwfoutjes. Cor was er als de kippen bij om die af te straffen de de overwinning op te eisen. Frerik Andriessen had in de opening zijn tegenstander al klem. Hoewel er geen direct gevaar dreigde, belemmerde Frerik zijn tegenstander zijn stand normaal op te bouwen. Het duurde dan ook niet lang tot er wel gevaar ging dreigen, met schijfwinst voor Frerik als gevolg. Voldoende voor zijn tegenstander om er de brui aan te geven.

Ook Richard Meijer pakte zijn tegenstander hard aan. Vanuit de opening werd een stevige centrumaanval opgezet, die voortduurde tot in het late middenspel. Onder deze druk wist Richards opponent de remise niet meer te vinden. Arjen de Mooij had het deze avond het lastigst. In de opening zette hij verschillende valstrikken voor zijn tegenstander, de een nog mooier dan de ander, maar behendig werden die allemaal ontweken. Even leek Arjen zelfs het initiatief te verliezen, na een onnauwkeurig plan van zijn tegenstander gebeurde dat niet. Arjen nam het heft weer terug in handen en tikte, samen met de laatste tellen op de klok, zijn tegenstander uit.

Door deze eclatante overwinning heeft RDC een punt voorsprong op de nummers twee en drie in de competitie. Beide teams zullen ook de tegenstanders zijn in de twee komende wedstrijden, wedstrijden om het kampioenschap dus. De feestdagen gaat RDC echter in als koploper en dus winterkampioen. Nu het echte kampioenschap nog.