Rijnsburg heeft 10-10 gespeeld tegen het sterke(re) Dordrecht en zit met deze uitslag in de wachtkamer op de eindklassering. Kansen om te winnen waren er wel, maar werden niet allemaal gerealiseerd. Doordat de koplopers ook 10-10 speelden tegen elkaar heeft RDC het niet meer zelfstandig in de hand om tweede te worden.

De wedstrijd begon ongelukkig. Arie Schoneveld speelde een hele sterke opening en wist zijn tegenstander met wat problemen op te zadelen. Helaas was hij de avond ervoor niet op de clubavond, want in een betere positie liep hij in hetzelfde zetje als waar Marco de Leeuw toen inliep. Een jammere verliespartij dus. Met de tweede partij had RDC niks te klagen. Arjen de Mooij speelde een goede opening, maar op het moment dat zijn voordeel aan het verwateren was zat er een geniepige combinatie in. Arjen haalde uit en wist zich daarmee op de eerste plaats van de gehele Hoofdklasse te brengen, gefeliciteerd!

Thomas Wielaard speelde een partij met wisselende kansen. Nadat de aanval van de tegenstander eraf was gehaald leek Thomas zijn korte vleugel wat kaal. Toch wist hij met een van de laatste trucjes die mogelijk was nog te winnen. Laura Andriessen trof het niet met de sterkste tegenstander. In een partij waarin zij de aanval koos, liep ze in een grote ruil waar een paar vervelende dreigingen waren. Of dit nog te verdedigen was is zeer de vraag, maar Laura moest zich helaas gewonnen geven.

Cor van Dusseldorp wist niet veel te bereiken in zijn partij tegen een passief spelende tegenstander. De remise was dus geen hele grote verassing, maar natuurlijk wel een tegenvaller. Ook Richard Kromhout kreeg pas erg laat voordeel. Zijn tegenstander bleef wel bij de les en offerde op tijd twee schijven in het eindspel. Het eindspel bleek echter niet te winnen. Beter deed Eric Hogewoning het. Tegen oud-NK finalist Kalis liep hij in een aanvalspartij niet echt tegen nadeel op. Toen het toch nog gevaarlijk leek te worden had Eric een dure, maar remise doorbraak naar dam.

Richard Meijer speelde dezelfde opening als tegen Schiedam, maar dan met de andere kleur. Hij bouwde hiermee een flink tijdsvoordeel op. Deze werd in een raar ogende 2 om 2 geïnvesteerd, wat voordeel opleverde. Toen zijn tegenstander daarna wat wild naar voren ging wist Richard een schijf te winnen. Genoeg om te winnen was dit helaas niet. Denise van Dam speelde een rustige partij,maar raakte in het late middenspel onnodig in paniek. Na een zwakkere zet was het nog wel remise, maar Denise vergat de klok en ging dus in een remisestelling door de vlag.

Met een 10-8 achterstand speelde Steven den Hollander nog vol voor de winst. De sterke Anton Kosior wist de aanval niet goed tegen te spelen en liep in een bekende combinatie. Of de combinatie ook daadwerkelijk gewonnen was is de vraag, maar Anton wist niet de juiste verdediging te vinden. Hier werd de eindstand 10-10, een uitslag die niet nodig was geweest.